Rebecca's Kibbutz Avontuur

Kom ik om, dan kom ik om

Jaja, nog iets minder dan een week, namelijk 6 dagen (zoiets als: voor minder dan 300 euro namelijk 299,99

Wink
), en dan vertrek ik naar Israel.

Jup, Israel it is.

Begin augustus besloot ik dat het best wel eens leuk zou zijn om naar Israel te gaan en vrijwilligerswerk te doen in een Kibboets. Als mij dat leuk zou lijken dan zou dit het beste moment zijn. Ik zit nergens aan vast; geen huis, geen werk, geen vriend. Perfecte timing. Wonderbaarlijk kreeg ik het voor elkaar om alles binnen de gestelde tijd (lees: 2 weken) te regelen en kon ik me aanmelden als vrijwilliger bij het Kibbutz Program Center (KPC). Dit leek in eerste instantie prima te verlopen totdat ze wat vragen hadden over mijn gezondheid, met name over de pijn, zonder verklaarbare reden, in mijn heup. Tijdens het gesteggel hierover zei het meisje dat mijn kamer in deze periode zou huren ook nog eens af. Stiekem had ik de hoop opgegeven, maar het mocht zo zijn dat alles op tijd en goed geregeld zou worden. Nu is het aftellen en opruimen

Smile
.

Waarom Israel? Ja, blijkbaar wordt je geboren met liefde voor een land of wordt het je meteen met de paplepel ingegoten. Mijn ouders hebben al meerdere malen Israel bezocht en 30 jaar geleden is mijn vader ook in Israel geweest. Daarnaast wil ik graag zelf een mening vormen met betrekking tot het heersende conflict.

Op mijn plan heb ik verschillende reacties gekregen. Sommige mensen waren laaiend enthousiast en vonden het onwijs gaaf dat ik het ging doen. De meest voorkomende reacties waren echter:

'Je bent niet goed wijs'

'Wil je dood ofzo?'

'Is het daar niet gevaarlijk?'

Nou momenteel is het vrij rustig, wat een voordeel is. Aan de andere kant is het ook zo dat ik er sterk van overtuigd ben dat als het mijn tijd is, het ook daadwerkelijk mijn tijd is. Deze slogan is met dank aan Evelien wat bijgeschaaft en ingekort tot: Kom ik om, dan kom ik om (zie titel)

Wink

Een blog dus. Ik ben een slecht bloglezer (sorry voor de mensen die dachten dat ik hun blog heb gelezen) en ik ben een slechte blogschrijver. Ik doe mijn best om af en toe eens de toegang te verkrijgen tot een computer in Israel om dan mijn avonturen te delen.

Reacties

Reacties

Joram

Ben benieuwd :)

Dick

Wel, ik ben erg benieuwd hoe je het zult hebben. Ik ga je heel erg missen, maar ik hoop van harte dat je het als een fantastisch avontuur zult beleven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!