Rebecca's Kibbutz Avontuur

7 weken!

Vandaag ben ik precies 7 weken in de kibbutz en dat betekent dat ik over precies 6 weken weer met beide voetjes op Nederlandse bodem sta. Iets over de helft dus :) Mijn enthousiasme verschilt per dag. Ik heb er dagen tussen zitten dat ik niet meer naar huis wil en dagen dat ik denk aan mijn terugreis bij ieder vliegtuig dat over vliegt. Ik werk nog steeds in de eetzaal wat me prima bevalt. We hebben een manager gekregen, dus wordt er flink aangepakt. Hier ben ik heel blij om want ik vind het fijn om te werken. De manager is aardig en ik mag haar graag dus dat is een hele vooruitgang :) Verder verandert er in mijn werk niks. Nog steeds snij ik 's ochtends de groenten en ben ik de rest van mijn werkdag bezig met het schoon maken van de eetzaal en alles wat daartoe behoort. De groep vrijwilligers is wel veranderd. Een paar fijne, aardige vrijwilligers zijn vertrokken en degene die ik niet mag zijn gebleven. Hierdoor heb ik soms momenten dat ik liever naar huis ga. Als ik dan echter de dag door breng met vrijwilligers die ik wel graag mag, wil ik niet meer weg. We zijn bijvoorbeeld gisteren naar Eilat gegaan en hebben gegeten op het strand. Dit was ontzettend gezellig en het uitzicht was prachtig. Een paar dagen geleden zijn we op een bergje geklommen dat naast de kibbutz staat en hadden daardoor een prachtig uitzicht. Dan kan ik echt genieten van de natuur hier. Want het blijft een prachtige omgeving. We merken hier vrij weinig van de onrust die er momenteel heerst in Jeruzalem. Uiteraard is het iedere dag minstens een keer onderwerp van gesprek, maar dat hou je toch. Het enige wat wij merken is een tekort aan vrijwilligers in alle kibbutzim. We hebben momenteel de helft van het aantal vrijwilligers dat hier normaal is en we verwachten gen nieuwe. Dus mocht je iemand weten die het leuk lijkt om vrijwilligers werk te doen; het is hier helemaal veilig en mijn kamergenootje en ik zouden graag een Nederlandse jongen erbij willen ;) een meisje is uiteraard ook prima, maar met 6 Colombianen moet er enigzins balans aan gebracht worden ;) Voor aankomende maandag staat er een tripje naar de dode zee gepland met de mensen met wie ik ook naar Jeruzalem ben geweest. Daar heb ik heel veel zin in. Even een dagje eruit en genieten en ontspannen buiten de kibbutz. Uiterard zal ik daar nrtjes een update van geven. Morgen zal ik wat foto's toevoegen. Daar is het nu te laat voor, want ik moet morgen gewoon weer werken :)

Reacties

Reacties

Dick

Ja, je bent alweer over de helft, de tijd gaat toch wel redelijk vlot. Leuk, je uitstapjes, zo zie je toch nog iets meer van het prachtige land. Daag, lieverdje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!