Rebecca's Kibbutz Avontuur

Aftellen! Aftellen?

Inmiddels is mijn laatste maand in de kibbtz aangebroken. Het is een belachelijk gek idee dat ik over een aantal weken weer met mijn warme jas en laarzen in het koude Nederland moet rond lopen.

In de afgelopen weken heb ik niet echt een update gegeven. Dit heeft deels te maken met het feit dat het lastig is om op mijn telefoon goed een verhaal te schrijven. Ik mag nu de laptop van een van mijn medevrijwilligers lenen ;) dus bij deze een wat uitgebreidere update!

2 weken geleden ben ik met 4 andere vrijwilligers naar de Dode Zee geweest. Dit had een fantastisch uitje moeten worden, maar het viel letterlijk en figuurlijk een beetje in het water. Sinds ik hier ben heb ik bijna geen regen gezien, maar 2 weken geleden was een en al regen. Op het moment dat we de Dode Zee in stapte begon het te regenen en werd het meteen ook koud, te koud om in de zee te blijven. Gelukkig waren we in een Spa dus konden we ook gebruik maken van andere facilliteiten. Ondanks de regen heb ik enorm genoten van het uitstapje en denk ik er met veel plezier aan terug.

Afgelopen vrijdag zijn we met de vrijwilligers op een trip geweest. We zijn naar een aantal bergen in de buurt van de kibbutz gereden en hebben daar overnacht in een bedoeinentent. We hebben eerst samen boven een kampvuur gekookt en zelf pita gemaakt. We hebben heerlijk gegeten en er was tijd voor ontspanning. Daarna kwam er een man die daar in de buurt woonde in een soort gemeenschap. Hij bracht allerlei muziekinstrumenten mee, zoals trommels, fluiten en een gitaar. Aan de hand van bedoeinenverhalen maakten we samen muziek en werden we weer wat wijzer over de bijzondere cultuur. Op zaterdag trokkken we om 8 uur de bergen in voor een 8 uur durende hike. Dit was fantastisch om mee te maken. We zijn een heel eind door de bergen getrokken om te eindigen bij een aantal enorme duinen waar we tijd hadden om te ´spelen´. Het was gezellig om het samen te doen en onwijs leerzaam om mee te maken. Onze gids heeft jaren met kamelen tochten gemaakt door dat gebied en wist veel over de planten en de dieren die er leven. Het is gek om door de woestijn te trekken want het is echt een totaal andere omgeving dan we gewend zijn, maar het was bijzonder mooi.


Momenteel ben ik bezig met het plannen van mijn laatste reizen. Voor ik naar huis kom wil ik nog een dag naar Jeruzalem en een dag naar Tel Aviv. Dit betekent dat ik over 3 weken officieel vertrek en ´het vertrek´ klinkt voor mij heel dubbel. Ik ga de kibbutz ontzettend missen net als mijn medevrijwilligers, maar ik kan ook niet wachten om weer bij mijn familie en vrienden te zijn. Vandaar ook de titel. Ik ben aan de ene kant aan het aftellen tot ik weer naar huis mag, maar aan de andere kant wil ik mijn laatste weken hier zo lang mogelijk laten duren. Ik had in mijn eerste week nooit gedacht dat de tijd voorbij zou vliegen en dat ik zo zou gaan genieten van het leven hier. Ik kijk nu al met een heerlijk gevoel terug op dit avontuur :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!