Rebecca's Kibbutz Avontuur

The eagle has landed

Vanochtend stond ik om 07.30 op Schiphol en ben ik om 08.15 gaan inchecken. De aardige dame verdween met mijn paspoort en bleef wel erg lang weg. Niks aan de hand! Ze moest alleen even wat vragen over de passagierslijst. Even later stond haar supervisor voor mijn neus. Niks aan de hand, hij was met een minuutje terug. Deze supervisor vond mij blijkbaar erg aardig. Hij was bijzonder geinteresseerd in mij en bleef 25 minuten lang vragen wat ik nou precies in Israel kwam doen en waar ik woonde en gewerkt had. Ze vonden me niet alleen aardig, maar ook gezellig dus ik mocht een uur later terug komen. Ze checkten mijn schoenen en de spullen uit mijn zakken op verbodenmiddelen en haalde mijn tas leeg. Toen ik moest plassen kwamen ze gezellig mee het toilet in en toen mocht ik gaan. Dat opstijgen! Wat een ervaring, fantastisch! Op het vliegen zelf ben je snel uitgekeken want je ziet OF land OF zee. Het dalen was doodeng. Tel Aviv lag er mooi bij. Het land is plat, de gebouwen hoog en de snelwegen 4 banen breed. Na een avontuur met de trein, moest ik met de bus. Toen ik het station uit kwam, merkte ik meteen een cultuurverschil; het is warm, muziek op straat en ontzettend druk verkeer. Ik moest met een of ander oud, gammel busje mee waar ik snel ingetrokken werd en de buschauffeur sloot de deur met een soort van fietshandvat op een stok. Tijdens de korte tijd die ik in de bus zat hadden we 6 keer bijna een aanrijding. Nu zit ik in een hostel en slaap ik met 4 andere meiden op een kamer. Laten we hopen dat ze niet al te ver in de nacht thuis komen. Ik kan niet wachten tot ik me bij het KPC mag melden ;)

Reacties

Reacties

Rara

He, fijn te lezen dat je veilig geland bent! Een hele bijzondere tijd gewenst en hopelijk veilig weer terug hoor!! Lieve groetjes uit Stroe:)

Benjamin

Hey, leuk om te lezen over je avontuur. Ik weet precies wat je hebt meegemaakt daar op Schiphol, ik heb geregeld mijn schoenen ook moeten uit doen daar beneden..
Geniet van alle nieuwe dingen en vooral van het land :)

sanne

Lieverd!!!!!! geniet ervan! ik ga heerlijk al je avonturen lezen :) can't wait. XXXXXXXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!