Rebecca's Kibbutz Avontuur

Eerste werkweek

Mijn eerste werkweek was een week met een hoop ups en downs. Het werk wat ik doe is simpel, maar leuk. Ik werk in de eetzaal waar ik 's ochtends om 6 uur begin met het snijden van groente en fruit. Als ik hiermee klaar ben mag ik ontbijten. Na het ontbijt maak ik de eetzaal schoon; ik neem de tafels af met een doekje en vul de koffie bij. Ook help ik bij het opruimen van de vaat. Vaak is er dan een uurtje niks te doen en kan ik boodschapjes doen of even naar mijn kamer. Als ik terug kom is het tijd voor de lunch en als ik klaar ben, houd ik in de gaten of de schalen met voedsel leeg raken en help ik wederom bij het opruimen van de vaat. Als de lunch voorbij is maak ik weer de tafels schoon en dan is het 2 uur en mag ik naar huis. Het is geen moeilijk baan, maar ik vind het prettig om wat te doen te hebben en onder de mensen te zijn. Dan begint eigenlijk het rampzalige gedeelte van de dag ;) ik heb de hele middag vrij en er is hier zo weinig te doen. De meeste mensen slapen, maar dat lukt mij niet, dus ik kijk een beetje uitzending gemist en ik probeer mijn brein enigzins te prikkelen ;) helaas slaat bij mij de verveling snel toe en daar heb ik het dan ook vaak moeilijk mee. Dit is ook de reden dat ik een tijdje geen blog heb gechreven; ik kan niet vertellen hoe leuk mijn werk was terwijl ik me beroerd voel. Langzaamaan gaat het wat beter. Van een engelse vrijwilligers heb ik 'the fault in our stars' geleend en daar word ik wel aardig door uitgedaagd :) morgen ga ik naar Eilat om er even tussenuit te zijn en wat spullen te kopen om me te vermaken. Afgelopen woensdag vierden we sukkot (loofhuttenfeest). Dit wordt gevierd daar een samenkomst in een gigantische hut (zie foto) met toespraken en gezamenlijk eten. Hier heb ik erg van genoten. Mijn baas(van de eetzaal) nodigde mij uit om bij hem en zijn vrouw te komen zitten, die Nederlands is. Fijn om weer even lekker Nederlands te spreken. Ook wil zij mij helpen om me minder te vervelen. Dat was zeker een vruchtbare avond. Zoals gezegd heb ik wat foto's bijgevoegd van een van de grootste loofhutten van Israël (lees: 1200 aanwezigen) en een foto van mijn super elegante werkkleding! :) Morgen een update over Eilat! :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!