Rebecca's Kibbutz Avontuur

We are going to the Eilat!

Afgelopen zondag ben ik naar Eilat geweest en ik had beloofd een update te geven ;) het is er deze weeek nog niet van gekomen dus bij deze :) ik ging samen met een Zuid-Koreaanse medevrijwilliger (de titel is haar uitspraak. om de een of andere reden zetten ze 'the' voor plaatsnamen ;)). Haar koffer is bij haar overstap in Rome kwijtgeraakt dus ze had nieuwe kleren nodig. Ik wilde wat gaan haken dus ik was op zoek naar wol. Ik had hoge verwachtingen van de badplaats van Israël, maar toen we Eilat inliepen zag ik onmiddellijk dat het in dezelfde lijn lag als Tel Aviv. Oude, slecht onderhouden en veel te kleine huizen. Duidelijk te zien is dat er in een korte tijd veel mensen onderdak verleend moest worden. Helaas maakt dat de stad niet zo mooi. Dan maar naar het strand. Ook dit viel voor mij als Nederlander een beetje tegen. Het paar meter brede strand bestond alleen uit stenen en zag er niet comfortabel uit. Al met al viel Eilat dus behoorlijk tegen. Ik besloot dat ik alleen terug zou gaan naar Eilat als het echt nodig was ;) Gister kregen we het toffe nieuws dat er vandaag een vrijwilligersuitje plaats zou vinden. We gingen snorkelen in Eilat. Wat een fantastische ervaring was dat!! Ik had nog nooit gesnorkeld dus het was voor mij een totaal nieuwe ervaring, maar wat heb ik genoten! De meest bijzondere vissen heb ik gezien en ook een paar keer een Dory (jeweetwel die gekke vis van Finding Nemo). Het was een fantastisch uitje en na het snorkelen konden we nog even genieten van de Rode Zee en de door de ondergaande zon roodgekleurde bergen :) Op zo' moment is Eilat zeker de moeite waard om nog eens te bezoeken. Morgen begint een nieuwe werkweek en ga ik weer naar Eilat. Dit keer om te shoppen EN bustickets te reserveren, want aankomende vrijdag ga ik voor een weekend naar 'the Jerusalem' samen met de Koreaanse dames een Duitse vrijwilligster en een vrijwilliger uit London. Ik kan niet wachten om deze geschiedenisrijke stad te bezoeken!

Reacties

Reacties

Dick

Wauw, leuk verhaal over Eilat. Leuk toch, dat echt alles anders is in vergelijking met Nederland. Blijf genieten!

Joram

Nice :)

Cynthia

Wauw, snorkelen! Super tof!
Wat leuk dat je een weekend weg gaat naar Jeruzalem. :)
Ik wilde precies hetzelfde zeggen als je vader (blijf genieten!), maar nu zeg ik: Focus je niet op de dingen die anders zijn dan je had gedacht, focus je op de mooiheid van zaken en probeer alles positief te benaderen. Want vergeet niet: Je bent in Israël, het land waar jij graag naar toe wilde! Er zijn duizenden mensen die daar heen willen gaan, maar jij bent er en jij bent er nu. Geniet ervan, meid!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!